پشتیبانی سایت

پاسخگوی شما عزیزان هستیم

سلام دوست عزیز!

چطور میتونم کمکت کنم؟

تخفیف ها رو از دست نده!

با کلیک بر روی "Allow" از تخفیف ها ی شگفت انگیز دست ساز کالا مطلع شو.

فلز مس چیست و فواید حیرت انگیز ظروف مسی برای بدن

1396/04/23 - 11,755
فلز مس چیست و فواید حیرت انگیز ظروف مسی برای بدن

در این بخش از مطالب فروشگاه آنلاین صنابع دستی دست ساز کالا به بررسی خواص مس می پردازیم.

مس، فلزی قرمز رنگ با قابلیت هدایت حرارت بالا از پر کاربردترین فلزات است که امروزه در تجارت تجهیزات پزشکی، صنعتی، ساختمانی، نظامی، حمل و نقل، مصارف خانگی و ... استفاده می شود.

مس و استفاده از آن از هزاران سال پیش، رایج بوده است. از دوران کهن ، انسان ها از این فلز در ساخت زیور آلات و اشیاء تزئینی و به مرور زمان در صنعت استفاده می کردند. با افزایش تمایلات انسان در جهت استفاده از زیور آلات، از اکسید مس، سنگ تزئینی زیبایی به نام فیروزه استخراج کردند، که از دیرباز تاکنون جزء جدا نشدنیه اشیاء تزئینی بوده است.

در عصر حاظر با توجه به شناسایی منابع مس، استفاده از این فلز بسیار بیشتر مورد اقبال واقع شده است. به طوری که مقدار استفاده از آن در کمتر از یک قرن 20 برابر شده است.

خواص فلز مس برای سلامتی

از آن جهت که عنصر مس در تأمین سلامت بدن بسیار نقش اساسی دارد، به ذکر چند مورد از خواص با ارزش این عنصر و فلز ارزشمند می پردازیم..به صورت طبیعی مس، در کبد، استخوان ها، ماهیچه ها یافت می شود. هم چنین برای تولید آنزیم تنفسی  سلول ها بسیار نقش اساسی دارد. در صورت کمبود این عنصر، عملکرد مغز دچار افت می شودِ، بنابراین با تأمین نیاز بدن به مقدار موردنیاز می توان سلامت بدن را تضمین نمود.

یکی از علل بیماری آرتروز، کمبود مس در بدن می باشد، که می توان با استفاده از ظروف مسی مقدار لازم از این ماده را وارد بدن نمود و با تقویت عضلات از ابتلا به این بیماری جلوگیری نمود. به طور کلی مس با تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بسیاری از بیماری های قلبی عروقی، کم خونی، کلسترول بالا، تیروئید مصونیتی قابل قبول ایجاد می کند.

برای سلامت کلی بدن وجود این فلز الزامی است، این ماده داخل بدن تولید نمی شود و باید به کمک منابع خارجی وارد بدن نمود. برای بهره مندی از این ماده ی پر خاصیت یک راه آن گنجاندن منابع غذایی حاوی مس در رژیم غذایی روزانه است. راه دیگر استفاده از ظروف مسی مانند ظروف پخت و پز مسی، سماور مسی، کتری قوریمسی، دیزی خوری مسی می باشد که با استفاده از این ظروف مقدار فراوانی مس وارد بدن می شود. ذکر این نکته در این جا الزامی است که تمام آلیاژهای این فلز در برابر زنگ زدگی، خورگی در برابر آب، فرسودگی و بخار مقاوم می باشند و بنابراین دارای طول عمر بالایی می باشند.

در قرن اخیر، جان میلیون ها نفر از انسان ها به دلیل مقاوم شدن میکروب ها در برابر آنتی بیوتیک ها به مخاطره افتاده است. خبر خوش این است که طی آزمایش های مختلف در اقصا نقاط کشورهای جهان به این نکته پی بردند که 9/99 درصد میکروارگانیسم های مقاوم به آنتی بیوتیک ها در سطح مسی در مدت 2 ساعت از بین می روند. مس در دمای معمولی اتاق حدود 22 درجه و رطوبت عادی 50 درصد می تواند 99 درصد میکروب ها را نابود کند. بنابراین تأیید شد که مس، ضد میکروب، ضد ویروس، ضد قارچ و ضد باکتری می باشد و همه ی این میکروارگانیسم های مهاجم را به سرعت با کشتن ماده ی ژنتیکشان نابود می کند و امکان انتقال ژن آلوده را کلأ صفر می نماید.