پشتیبانی سایت

پاسخگوی شما عزیزان هستیم

سلام دوست عزیز!

چطور میتونم کمکت کنم؟

تخفیف ها رو از دست نده!

با کلیک بر روی "Allow" از تخفیف ها ی شگفت انگیز دست ساز کالا مطلع شو.

راهنمای خرید سماور مسی و ذغالی زنجان

1402/12/21 - 445
راهنمای خرید سماور مسی و ذغالی زنجان

سماور مسی و قدمت آن در تاریخ

سماور مسی در فرهنگ ایرانی یکی از نمادهای مهم مهمان‌نوازی محسوب می‌شود. سماور مسی قدیمی یکی از ظروف آنتیکی است که طرفداران خاص خود را دارد. در علم روانشناختی علت محبوبیت سماور را نوستالژی بودن این ابزار کاربردی دانسته اند. همه ی ما در کودکی خود در خانه ی پدربزرگ و مادربزرگ هایمان که مشغول بازی بودیم، در گوشه ای از اتاق سماور مسی در حال جوشیدن بود و عده ای از بزرگ تر ها را دور خود جمع می کرد و همیشه صدای خنده و شادی از این بزم هابه گوش می رسید.

سماور مسی قدیمی یکی از وسایل موروثی در فرهنگ ایرانی است که به منظور نگهداری و گرم نگه داشتن آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله در تاریخ ایران به مدت قرن‌ها به کار گرفته شده است و دارای یک تاریخچه عریض و طویل است.

تاریخچه استفاده از سماور به دوران باستان بازمی‌گردد، زمانی که در خانه‌ها از آتش دان برای گرم کردن و نگهداری آب استفاده می‌شد. سماور در آن زمان معمولاً از فلزاتی مانند برنج یا مس ساخته می‌شد. با پیشرفت زمان و تکنولوژی، سماورهای مدرن‌تر و با استفاده از موادی همچون استیل تولید شدند.

 



سماور مسی بهتره یا استیل

خوشبختانه مردم ایران در خطه ای زندگی می کنند که انواع مواد معدنی مفید در سرزمینشان یافت می شود. مس یکی از عناصر بسیار پرفایده برای سلامتی بدن است که در طب سنتی نیز به این مورد اشاره شده است. استفاده از سماور مسی ذغالی، سماور مسی گازی سبب آزاد شدن یون مس و ترکیب آن با آب می شود، علاوه بر این، آب در سماور مسی عاری از انواع میکروب ها شده و درنتیجه استفاده از این آب سالم برای سلامت بدن بسیار مفید است. با تمام توضیحات می توان به این نتیجه رسید که استفاده از سماور مسی ضامن سلامت خانواده بوده و با جلوه خاص خود می تواند رنگ و بویی همراه با چاشنی گذشته ها به منازل شما هدیه کند.


سماور مسی زنجان

خرید سماور مسی نیاز به دقت بیشتری دارد، چرا که شما ابزاری تهیه می کنید که قرار است هر روز برای شما کار کند، بنابراین پیشنهاد ما به شما، خرید از فروشگاه ها و سایت های معتبر می باشد. فروشگاه اینترنتی دست ساز کالا با حذف واسطه ها، ضمانت اصل بودن کالا و مرجوعی تا 7 روز این فرصت را در اختیار دوست داران مس و صنایع دستی قرار می دهد تا با خیال راحت بتوانند خریدی مطمئن داشته باشند. هدف تیم دست ساز کالا ایجاد ارتباطی طولانی مدت با مشتری های خود است تا بتوانند از این ارتباط هر دو سمت معامله سود ببرند.

 

انواع سماور مسی زنجان

استان زنجان که به عنوان قطب محصولات مسی شناخته می شود، در دامن خود استادکارانی را پرورش داده که به ساخت انواع بسیار زیبایی از سماورهای مسی می پردازند.

سماور مسی الماس تراش

سماور مسی سیاه قلم

سماور مسی فیروزه کوب

سماور مسی قلم زنی

سماور مسی روگازی مسی

سماور ذغالی مسی

همگی تنها بخشی از هنر استادکارن این استان است.


قیمت سماور مسی

ضخامت ورق مس استفاده شده و وزن آن، از اصلی ترین موارد در تعیین قمیت سماور مسی است. شما می توانید طبق نیاز خانواده خود از انواع سماور مسی 4لیتری، 6لیتری و 8لیتری استفاده کنید.


معرفی سماور ذغالی برنجی و مسی

سماور مسی به صورت روگازی و ذغالی تولید می شود. سماور روگازی مسی یکی از محصولات پرکاربرد و پرفروش تولید کنندگان صنایع مسی است، چرا که این محصول با اضافه کردن یون مس در آب، باعث افزایش سلامت آب شده و مصرف مداوم این محصول می تواند افراد را از بیماری های بسیاری مصون نگه دارد. سماور ذغالی اما علاقه مندان خاص خود را دارد و کاربری آن با ذغال است که تهیه آن در طبیعت بسیار لذت بخش بوده و چایی که با این سماور آماده می شود بسیار خوش عطر و طعم خواهد بود. سماور ذغالی معمولا از جنس برنج ساخته می شود، فلز برنج یکی از انواع آلیاژهای مس است، که از لحاظ کیفیت و خواص بسیار شبیه مس می باشد در یک مقایسه بین این دو محصول می توان گفت که سماور مسی روگازی بصورت مستقیم روی شعله قرار می گیرد و حرارت مستقیم باعث خرابی آن نمی شود، اما سماور ذغالی همانطور که از نامش پیداست با ذغال کار می کند.سماور ذغالی قدیمی یکی از عتیقه جات بسیار مهم است که ارزش بسیار بالایی دارد. اگر شما اهل طبیعت گردی هستید، حتما یکی از علاقه مندان چای آتشی هستید. در واقع یکی از بهترین روش های لذت بخش کردن طعم چای، آماده کردن آن در آتش است. سماور ذغالی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در حیاط منزل، در بالکن و در جاهای سرپوشیده نیز، آن طعم دلنشین را تجربه نمایید. همانطور که از نام این محصول پیداست، برای سوخت از ذغال استفاده می شود، پس از به جوش آمدن آب و دم کردن چای، حتما درب قوری را به شکل کج قرار دهید تا دود ذغال ها داخل قوری رفته و چای شما طعم بهشتی به خود بگیرد. قیمت سماور ذغالی طبق مواد به کار رفته هنگام تولید و وزن محصول متفاوت است. گنجایش این محصول به صورت 4لیتری، 6لیتری و 8لیتری طراحی شده است که شما می توانید طبق نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

نکته بسیار مهمی که هنگام خرید سماور ذغالی باید مورد توجه قرار گیرد، خرید از فروشگاه های معتبر است. فروشگاه اینترنتی دست ساز کالا یکی از منابع تهیه این محصول است. دست ساز کالا با حذف واسطه ها توانسته جنس مرغوب با قیمت مناسب را به مشتریان خود عرضه کند. اگر شما صاحب فروشگاه هستید و به دنبال خرید سماور مسی و ذغالی به صورت عمده اید می توانید با ما در ارتباط باشید.

 



مزایای استفاده از سماور ذغالی

علاوه بر طعم بی نظیری که با سماور ذغالی می توان چشید، چند مزیت دیگر نیز برای این محصول وجود دارد:


استفاده امن در فضای باز

علاوه بر استفاده در فضاهای باز، استفاده از سماور ذغالی در طبیعت این امنیت خاطر را به همراه دارد که ما هیچ گونه گاز سمی تولید نمی کنیم و می توانیم یک چای آتشی خوش طعم را در دامان طبیعت مزه مزه کنیم.


حمل و نقل راحت

بیشتر سماورهای ذغالی را می توان به راحتی به مسافرت و پیک نیک و فضاهای باز برد.


استفاده آسان

بسیاری از سماورهای ذغالی طراحی ساده و کاربردی دارند، این بدان معناست که همه افراد به راحتی می‌توانند از آنها استفاده کنند